25 juli 2011

Mot toppen

av Kinnekulle!


Förra söndagen var jag här vilket jag visat lite om tidigare. Det regnade hela dagen utom just när vi gick upp till Utsiktstornet på Kinnekulle. Däremot regnade det desto mer när vi gick ner igen... Oavsett det var naturen vacker!Uppe i tornet!
En disig utsikt mot Vänern denna regniga dag. Dock var det bättre utsikt än när jag var här sist, då låg dimman tät. Ett kalkstensbrott syns till höger i bild.

Upp till tornet var det 117 trappsteg. Där uppe satt denna skylt:Hade varit bra att veta hur man ska lämna byggnaden här uppifrån, eller?

7 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Vakre sommerbilder.

BP sa...

:-))) För skylten alltså. De menar säkert paragliding eller hanggliding för att segla ner till samlingsplatsen.
Dina dåligt-väder-bilder är kanoon faktiskt. Det är ju många proffs som säger att solsken är fotografens fiende. Ja, inte vet jag, men du verkar känna till den teorin:-)

PS. Vi kan dela på snyggingen. Du får honom som förrätt, jag tar honom som efterrätt åsså äter vi vanlig husmanskost hemma, alldaglig visserlingen, men man vet iaf vad man får;-) Kul att du har samma smak som jag. Vi kommer nog överens. 1 000 tack för dina komplimanger. De betyder mycket då du är ett proffs!!! DS

NatureFootstep sa...

oj. där har jag inte varit sedan skolresor någon gång för länge länge sedan. :) Men det ser ju fint ut.

Unknown sa...

Härliga bilder från en härlig plats!
Ha det fortsatt gott! /SA

SoF sa...

Tack för fina bilder!
Kinnekulle besöker vi gärna sommartid och tar en fika på restaurangen, och njuter av utsikten.

Var det du som hade varit vid brottet och fotograferat, i ett inlägg längre tillbaks?

Om inte så kan jag rekommendera dig att leta dig dit. En speciell och vacker miljö, på sitt sätt.

Varma tisdagshälsningar!

Rajson sa...

Kul att du har varit "hemma hos mig"!
I vanlig ordning missade jag öppen trädgård hos Hannu, är ju ofta här nere i stugan. Var där tidigt förra våren men då var det ju inte så mkt växtlighet.Mina vaäninnor som är mindre trädgårds intresesrade förstog inte alls vad man kunde se i detta.Jag som har sett mkt på hans blogg kunde ju se lite annat och gillade det även i vårskrud!
Synd att ni hade trist väder. Nästa gång får du komma i maj när det är som vackrast!
Har du sett Ramslöken blomma?!

Pysselfarmor sa...

Festligt...där var jag i början av maj bl.a. besökte Vårrundan...fast jag var inte upp i tornet för jag är så himlars höjdrädd - sällskapet var däremot dit upp. Kinnekulleområdet är gudomligt vackert!