27 februari 2011

Shannaras Saturday Mix: Sen

Det gäller att inte vara sen till maten....

8 kommentarer:

Ninni sa...

Snart blir det lättare även för änderna...jag har lidit med dem under vintern. De blir som galna när man stannar och plockar med något, ex. kameran, som de tror att de ska få att äta :)

Rajson sa...

Oj vad han sträcker sig för att nå maten.
Fint fångat.
Stog en bra stund och studerade fågellivet i Stockholm ström igår. Tyvärr hade jag "fel" objektiv på kameran så det var svårt att få närkontakt.Såg kul ut där surfade på isflaken!

Beppan sa...

Härliga bilder på de frusna och hungrande... Förstår inte att de håller sig kvar i vårt bistra klimat under vintern! De har ju alla möjligheter i världen att husera på trevligare breddgrader!

BP sa...

Himla kul att du också fick in ett sent bidrag till mixen!!! Ett himla bra dessutom.

PS. Glömde ju berömma dina bilder i Stopp. Drömbilder - precis som vanligt här hos dig!!! DS

Viola sa...

Og det på Glattisen!! Hehe! Artige og flotte bilder!! :D

Klem! :)

Pysselfarmor sa...

Halt och hungrigt är det för de stackars änderna....men fina bilder fick du.

AnnaKK sa...

Här var det visst glatt och livat! :-D

Jag har bestämt mej att jag i år ska lära mej att fota med det helmanuella M-läget på kameran. Frågan är bara när jag ska börja... <:-) Det är så rysligans lätt att bara låta inställningarna stå kvar som jag brukar ha dem (vanligtvis på AV-läget). Men nu har jag använt TV-läget också en del på sistone, så det vore väl själva tusan om jag inte skulle kunna ratta över till M då också!? :-D

anemonen sa...

Ja det gäller att hugga för sig. De har behövt allt stöd de kan få fåglarna i vinter. Öppet vatten är inte alla förunnat.