8 april 2014
7 april 2014
6 april 2014
Gult
Mitt gula bidrag handlar om fotboll. Falkenbergs FF är nya i allsvenskan och i hemmadebuten igår vann man över Brommapojkarna. Gult är FFF:s färger. Jag har fotograferat en tavla som finns i mitt vardagsrum. Den är målad av Jussi Taipaleenmäki och föreställer Falkenbergs FF när de vann över Trollhättan i oktober 2003 och gick upp Superettan. Matchdagen var fotbollsplanen täckt av snö och folk gick man ur huse för att skotta planen fri inför den viktiga matchen.
Fototriss tema idag är gult och det är tävling med vinstchans hos Coolstuff. Om jag vinner vill jag ha en fågelholk med webbkamera i, se denna länk.
.jpg)
5 april 2014
4 april 2014
3 april 2014
Rörhöna
Jag gillar när jag får syn på en fågel som jag aldrig sett förut. Däremot gillar jag inte att jag hade "fel" kamera med mig. Men Nikke gjorde ett gott jobb ändå :)
2 april 2014
1 april 2014
1 april
1 april börjar fisket i Ätran igen. Så från och med idag kan man fiska lax och öring. Dessutom har kung Carl Gustaf varit i staden idag och släppt smålaxar i forsen.
31 mars 2014
Våraning
I helgen var det solsken och lövsprickning. I vägkanterna var det på vissa ställen knallgult av tussilago, blåsipporna blommar och på sina ställen har även vitsipporna slagit ut. En skön tid :)
Etiketter:
#blogg100,
Blommor,
Helgbilden,
Vår
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

.jpg)

.jpg)





.jpg)


.jpg)

.jpg)

.jpg)

.jpg)

.jpg)

.jpg)