7 maj 2018

Glad måndag

 Nu är lag-bordtennis-VM över.  Lite fler bilder från evenemanget kommer här. Skulle varit med i Skyltsöndag igår, men tiden räcker inte till. Nu blir det en kombo med Glad måndag för visst var det roligt att Sverige tog bronsmedalj! Och dessutom är det rena sommarvädret ute idag. Flera skäl till att vara glad.

Här nedan syns den större delen av arenan och här fanns det tre bord.

 I en annan del av arenan spelades det vid fler bord.
Här är ytterligare en del av arenan där det spelades vid ännu fler bord. Här kändes det inte som man var på ett VM utan mer som en skolturnering ;) Säkerligen inte vad gäller spelet, men vad gäller utformningen av arenan.

Skyltsöndag håller BP i och Glad måndag håller Carita i.

3 kommentarer:

Paula sa...

Man måste nästan vara lite schizofren för att kunna följa olika matcher som pågår bredvid varandra. Men å andra sidan, hur ska dom annars hinna genomföra alla matcher i en turnering? Har sett väldigt lite bordtennis i mina dagar, den sporten ingick inte alls i min finska uppväxt. Ha en fin vårvecka med rena sommarvärmen!

BP sa...

Verkligen himla kul att Sverige tog brons, vilket jag missat totalt. Så tack för infon. Vädret här har varit så fint i fyra dagar nu, att jag inte ens hunnit med att läsa alla sportsajter. Å då är jag ändå panschis;-)

Det som förvånar mig mest här är att det är lika tomt på läktarna som det är på matcher i Damallsvenskan. Trist tycker jag.

Jättekul att du hann med en "kombo" här. Tusen tack för skyltningen och länken.

Geddfish ♥ sa...

Två tema (flugor) i en smäll! Duktigt.
Tack för bilderna!