29 juni 2015

Tacksamhet




Vad förgyllde min senaste vecka?

Ledighet
Gå upp tidigt och äta frukost och sen gå och lägga sig igen
Ta dagen som den kommer
Kunna vara chaufför åt mamma
Hittat ner till botten av tvätthögen (fast den redan vuxit igen)
Fotspa med kompisar
Kul laggolf i fredagskväll med en plötsligt uppdykande kändis i laget
Livemusik på visdagarna en vindstilla (!) och ljummen kväll
Sven-Bertil Taube som imponerar med vacker sång, vältalighet och anekdoter gav mig känslan av att verkligen vara med om något historiskt
U-21 EM med energiska, glada killar som satsar allt och där känslorna,  förflugna ord och glädjeyttringar sprudlar
MMS från två små glada på semester
Katter som visar att de njuter av att ha sällskap hela dagarna

Fotot på Sven-Bertil Taube är från juni 2014




10 kommentarer:

Helena sa...

Fin lista på förra veckans ljusglimtar. Att kunna titta ner i botten på tvättkorgen... det längtar jag till... Prioriterar ofta bort det, tyvärr. Önskar dig en fin ny vecka!

Susanne ❤️ sa...

Härlig somrig ledighetslista, med härliga stunder
Tack för att du delar
Kramisar

BP sa...

Det märks att du har semester och att du njuter för fullt! Vid närmare efertanke - dt gör jag också;-)
Å vad gäler U-21 så är vi lika överens som med sovmorgonar - fast jag äter inte frukost och lägger mig igen. Jag tar det i ett svep i stället;-)
Haen fortsatt suverän semester!

anemonen sa...

Ja men det var väl trevligt. Musik förgyller tillvaron och att bara vara det är grejor det.

Eva Trillian sa...

Spännande med uppdykande kändis :)
Ta dagen som den kommer är en speciellt skön semestersyssla som jag verkligen ser fram emot!
Önskar dig en fin vecka!

Mias Mix sa...

Låter härligt med ledighet och gott om tid, att kunna göra det man känner för. Kändis, golf och musik är ju inte illa det heller :) Ha en fin ny vecka!

cissi sa...

Det där att ta dagen som den kommer låter verkligen inte så tokigt, inte det andra heller för den delen! :)

Kolonilotta sa...

Va härligt med ledighet och allt som det innebär med sovmorgon och avkoppling.
Riktigt härlig lista.
Ikväll smäller det för landslaget!
Tror du att dom håller hela vägen? :)
Ha en jätte fin tisdag.
Kram Susanne

Freja sa...

Katter, de förgyller hela mitt liv!

Freja sa...

Tacksamhet är vackert! Och så blir jag nyfiken på vilken kändisen var...