26 april 2014

Dokumentärt

Elements 12 - Dokumentärt - Ordlös lördag

9 kommentarer:

Freja sa...

Historisk dokumentär hos dig!

Eva Trillian sa...

Dokumenterande foto dokumenterat :) Temat löst i dubbel bemärkelse!

BP sa...

Tänkte precis skriva det vad Eva redan sagt. Nu har jag ju också varit där - ja inte 1913 då - men vilken skillnad mera än 100 år senare. Träden kanske är desamma, men resten är borta och har delvis ersatts av finansvärldens skyskrapare som jag tyckte var så häftiga samt Bauhaus-hus.

Marit Johansson sa...

Dubbeldokumenterat!

Linnéa sa...

Historiskt ja, har inte varit där. Men vad jag förstår av dig o BP är ni väldigt betagna av Israel. Blir sugen på att en resa.
Snyggt dokumenterat, ha en riktigt go vecka!

juanna sa...

Så fick vi se hur Tel Aviv såg ut - väl dokumenterat!!

Erik Semlan sa...

Från kommentarerna förstår jag att det inte längre handlar om låga villor och andra enfamiljhus och inte heller så fri sikt mot Medelhavet.
Hade gärna sett ett mer nytaget foto från ungefär samma ställa att ha som jämförelse.
Men då hade det ju inte varit bara ett foto längre, som Juanna nämner i reglerna. ;-)
Sitter detta foto på någon skylt i kvarteren?

Stare Ström sa...

Dubbeldokumentärt!

Kommentar till min bild: Killen var själv uppväxt i Sarajevo och hade upplevt tiden då stan var belägrad. Vi besöker den tunnel som folket grävde, under flygplatsen, för att kunna förse stan med mat och annat.

anemonen sa...

Äntligen kom jag in hos dig.En fin historisk dokumentation av en byggd