3 augusti 2011

Rör inte min kompis!

Idag var första gången under sommaren som någon av ekorrarna var synlig. Ja dessutom var han hörbar! Jag satt på altanen och hörde smackandet. När jag gick fram och fotade satte smackandet ljudligt igång igen. Jag backade till altanen igen....


....då kommer en av de katter som stryker omkring i vår trädgård fram och den hade bara en sak i sikte....
ekorren!!
Det satte jag stopp för. Jag lyfte upp katten efter en stund och bar iväg den och den förstod och skuttade ner från min famn och bort från tomten...... Passande händelse då jag denna veckan tänkte ägna mej åt djur :)

3 kommentarer:

BP sa...

Jag smälter igen och igen!!! Bra att kattf*n fattade vinken. Kurre, hans fru och ungar får ingen röra förutom du då!!! Så är det bara!!! Vill se många fler bilder av famlijen ekorre!!!

PS. Min konstiga och fula fågel hade ju en svart näbb. Lärde mig på din blogg att koltrasten är svart och har orange näbb. Tror jag ger upp. Om inte ens du kan så finns det nog inget existensberättigande för den tvåbenta saken;-) Skicka hit katten!!!;-) DS

SigridfraEnget sa...

Suverene bilder!!

Morten Pedersen sa...

Litt av en matkjede du presenterer i dag.