9 maj 2014

Feminint fönster

I efterhand har jag sett att temat var feministiskt. Då var det ju ännu svårare.....jag ändrar dock inte bilden jag lagt ut, men funderar över hur det temat skulle lösas. Finns nog utrymme för många personliga tolkningar tror jag.



7 maj 2014

Välparkerat

Bilar, lastbilar och cyklar parkerade. Om de är väl parkerade eller välparkerade är väl frågan.



6 maj 2014

Fågelskådning

Både igår kväll och ikväll har jag tittat lite på fåglar. Jag är ingen ornitolog, men tycker det är kul att lyssna och titta ibland. Har inte varit så mycket de senaste åren tyvärr. 

Vid den här våtmarken ikväll, tror jag, att jag såg något jag inte sett på säkert 20 år. Brushannen!
Är det så eller är jag alldeles borta?
Förstorar upp bilderna som jag fotade från gömslet. Tänkte höra med Stare Ström på Kråkvinklar om hen (??), denna trevliga/e bloggare, kan hjälpa mig att artbestämma.
Jag sa direkt när jag såg den att det måste vara brushannen. Den som förvirrar mig är den på fotot ovan, med brun nacke och vitt bröst. 
Är det någon annan som vet är jag så tacksam för hjälp!



5 maj 2014

Helgbilden

Klockan 15.00 slog vi ut på 10:e hålet på Kalmar golfklubb. En stunds väntan var det innan det var vår tur och då passade jag på att ta ett foto. Banan ligger vid Kalmar sund och som synes var det visst några som cyklat till banan.

Helgbilden hos Marit har utlottning idag, man kan vinna en matkasse från Coop.

Detta är det 66:e inlägget i Blogg 100, 34 kvar.

4 maj 2014

Att anmälas för bortforsling....

Den här skylten hittade jag i Borgholm igår. Hur tänker ni?

Idag

Jag tog en runda i trädgården nu på södagseftermiddagen. Det blommar i så många olika färger just nu! Här är några exempel: En spirea som har så här härlig färg på våren.
Löjtnantshjärtat
Rhododendronen 
Fototriss - Så här ser det ut, i Falkenberg, där jag är i idag.

3 maj 2014

Hemma igen


Ett snapshot på Ölandsbron från passagerarsätet.


2 maj 2014

Krokigt


Tjuvstartar lite med Veckans fönster eftersom jag står i startgroparna för att åka på en dygnstur till Kalmar.
Klicka gärna på bilden.


1 maj 2014

Fågelsång

Jag gillar att bofinken sjunger för fullt!