I efterhand har jag sett att temat var feministiskt. Då var det ju ännu svårare.....jag ändrar dock inte bilden jag lagt ut, men funderar över hur det temat skulle lösas. Finns nog utrymme för många personliga tolkningar tror jag.
9 maj 2014
8 maj 2014
7 maj 2014
Välparkerat
Bilar, lastbilar och cyklar parkerade. Om de är väl parkerade eller välparkerade är väl frågan.
Etiketter:
#blogg100,
Bilar,
Onsdagstema,
Stockholm
6 maj 2014
Fågelskådning
Både igår kväll och ikväll har jag tittat lite på fåglar. Jag är ingen ornitolog, men tycker det är kul att lyssna och titta ibland. Har inte varit så mycket de senaste åren tyvärr.
Vid den här våtmarken ikväll, tror jag, att jag såg något jag inte sett på säkert 20 år. Brushannen!
Är det så eller är jag alldeles borta?
Förstorar upp bilderna som jag fotade från gömslet. Tänkte höra med Stare Ström på Kråkvinklar om hen (??), denna trevliga/e bloggare, kan hjälpa mig att artbestämma.
Jag sa direkt när jag såg den att det måste vara brushannen. Den som förvirrar mig är den på fotot ovan, med brun nacke och vitt bröst.
Är det någon annan som vet är jag så tacksam för hjälp!
Etiketter:
#blogg100,
Falkenberg,
Fåglar,
Tisdagstema
5 maj 2014
Helgbilden
Klockan 15.00 slog vi ut på 10:e hålet på Kalmar golfklubb. En stunds väntan var det innan det var vår tur och då passade jag på att ta ett foto. Banan ligger vid Kalmar sund och som synes var det visst några som cyklat till banan.
Detta är det 66:e inlägget i Blogg 100, 34 kvar.
Etiketter:
#blogg100,
golf,
Helgbilden,
Kalmar
4 maj 2014
3 maj 2014
2 maj 2014
Krokigt
Tjuvstartar lite med Veckans fönster eftersom jag står i startgroparna för att åka på en dygnstur till Kalmar.
Klicka gärna på bilden.
Klicka gärna på bilden.
Etiketter:
#blogg100,
Israel,
Jerusalem,
Veckans fönster
1 maj 2014
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

.jpg)

.jpg)





.jpg)

.jpg)






.jpg)

.jpg)

.jpg)