14 juli 2014

Läs och begrunda

Här finns en hel del information igen. 
Abgang 73 tänker jag berätta mer om senare. 

Textil strand antar jag betyder att man ska ha badkläder. Så var inte fallet kan jag tala om, det var många badande utan en tråd på kroppen.
Obevakat var det både till höger och vänster.
Vad K:na betyder vet jag inte.
Hundar förbjudna. Så var inte fallet. Har sällan sett så mycket hundar på en strand.
Man får inte gå på sanddynerna. Såg inte om någon gjorde det.

Nu funderar jag på om jag misstolkat skylten.
Kan det vara textil och obevakad strand till vänster?
Kan KK betyda att det är nakenbad till höger och att det är obevakat?
Kan det vara hundstrand till vänster?
Men hundförbudet då??




2 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Än en gång - Tyskland i ett nötskal.
Å Rügen är ju känd för sina nakenstränder liksom en ö som heter Sylt.
Åsså oavsett om det var tillåtet eller inte med jyckar så var den stranden bara tillåtet till kajmuren ?????? - Hundstranden alltså. Badade hundarna eller;-)

Å högvattnet ja, det var det ju inte att leka med det heller oavsett enligt en tysk lag.

KK har jag inte kunnat googla fram heller, jo eller det har jag, men det säger varken dig eller mig nå't - åtminstone inte på en strand - KK betyder Konnektivitetskoordination. Å vad f*n är det för nå't???! ;-)

Marit Johansson sa...

Hahaha.. ja inte tusan vet jag, förvirrande skylt!!