6 juli 2014

Ett derby

 såg jag i helgen ur denna vinkel.  IP i Falkenberg fick nytt publikrekord, över 5400 åskådare.

Att stå i klacken är inget jag brukar göra, men jag stod nästan mitt i HBK:s (?) klack igår. Konstigt att jag stod där i bortalagets klack? Kanske, kanske inte. Jag hade dock tänkt att vara lite försiktig där i motståndarklacken men glömde bort mig och sträckte upp näven när FFF kvitterade till 1-1.  

På motsatta sidan syntes hemmaklacken, FFF:s anhängare. Lille Nikke var med och fiskades upp ur byxfickan med jämna mellanrum.

Det gick i alla fall bra och det var spännande att se på så nära håll vad som händer bland de hängivna supportrarna. Roligt var det att vara med och göra tifo före matchstart, men annat är svårt att förstå sig på och jag kände tydligt där jag stod att skillnaden mellan idrottsutövare och klacksupportrar är väldigt, väldigt stor. 

 Det blev en match med mycket kämpa! Frisparkar.

 Gula kort.
Trötta spelare.
Engagerade tränare, Henke Larsson och Jens Gustavsson.
 Resultatet 1-1 kändes helt OK.
 När matchen var slut låg tifo-grejerna kvar lite utspridda. Några supportrar dröjde sig kvar och...


...kanske funderade de lite extra över hur formen är för dem man hejar på.

7 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Kanske tycker du (omedvetet) att det ger större spänning åt matchen att stå i motståndarlagets hejarklack? ;) Modigt, oavsett!

BP sa...

Ååååh Gärdsmygen - menar du att Nikke tar tagit dessa fina bilder??!!!! Älskar Nikke i så fall.
Det är ju nästan som att titta på FIFA:s matchbilder från VM. Å de anlitar ju Getty. De borde ha kontrakterat dig. Älskar bilderna och 1-1 känns ok. Bara Falkenberg klarar sig kvar med Henke i spetsen. Den killen gillar jag verkligen!

Svar: Inte visste jag att körsbär var lila;-)

Freja sa...

Vilken aktionbild då fått till där vid frisparken! Jag var med i blåvitts supporterklubb, Änglarna, när jag bodde i Göteborg åp 80-talet. Det var maffigt att vara med på matcherna, sån stämning!

BP sa...

Svar: extremt grymt å jag är sååå avis!
Å japp, eller nej inte riktigt faktiskt: Täby är ju blåare en blått, inte lila;-)

Mias Mix sa...

Härliga fartfyllda fotbollsbilder! Lite modigt att stå i bortaklackcen :)

Unknown sa...

Kul med lite hetta och tryck. Mycket snygg bildserie.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Kul serie med reportagebilder, sen satt du ju helt rätt för att få dit härliga t-shirtbilder.