17 mars 2014

Stilla helg

 Inte är det Stilla veckan ännu, men en stilla helg har det varit här. Efter min sköna semestervecka har jag varit krasslig i en riktigt envis och hostig förkylning någon vecka, där även rösten försvann. Detta toppades med en rejäl "maghistoria" i helgen och det var horisontalläge som gällde. Jag plöjde ett antal filmer, vilket inte är likt mig. Vårt Netflixkonto kom sig väl till pass och i fyra av filmerna jag såg var Kim Bodnia, skådespelaren från Bron, med. Bilden under är från Pusher. Där spelar Kim Bodnia och Mads Mikkelsen huvudrollerna.
 Bäst av filmerna jag såg var Hämnden där Mikael Persbrandt har huvudrollen och Kim Bodnia en mindre roll. Den rekommenderas! Trots att filmerna var bra var ingen av de fyra filmerna någon feel-good-film. Feel good gjorde däremot katten som fick vara med mig väldigt mycket i soffan och som synes så vill han ofta vara väldigt nära.

Hos Eva Trillian såg jag idag en 10 min. film som jag mycket varmt rekommenderar. Klicka här för att se den. Se hela filmen! Den säger en hel del.



5 kommentarer:

BP sa...

Stackarn! Du borde helt klart ha stannat i Tel Aviv. Tycker så sund om dig att du nu också drabbades av magsjuka. Att du orkade lägga upp trissen då. Är stolt över dig.

Vad gäller dina filmer så - ja, där är jag nollställd. Såg nästan alla avsnitt av Bron, men missade den sista när bi åkte på semester.
Persbrandt vet jag iaf vem det är. Honom kan inte ens jag undgå;-)

Tittade på filmsnutten du länkade till. Eva är duktig på att nosa upp sevärda filmer. Håller helt och hållet med dig. Å ärligt talat så hoppas jag att vissa s k feminister förstår den om du förstår vad jag menar. Men jag undrar om dom gör det.

Svar: 1 000 tack för din kommentar. Den värmer och satt perfekt. Maken har - tekniskt sett rätt: kameran ska sitta/ligga på marken och fota uppåt. Men du - han tokgillade bilderna faktiskt;-) Visst kunde jag ha lagt upp dom ändå - jag var ju inte ensam om att "fuska", men jag hade ju Helgbilden att tänka på också;-)

BP sa...

Me again:
sund = synd
då = ändå
bi = vi

Tror att jag ska antingen lära mig att stava eller gå å lägga mig;-)

BP sa...

Svar: Kram och sleep tight:-)

Eva Trillian sa...

Oj, stackars dig - vilka baciller utsatte Sverige dig för när du kom tillbaka? Inte snällt!
Hoppas du mår bättre nu! Filmer är ofta en bra medicin ;) ... eller om det var vila ... jag blir osäker!
Visst är filmsnutten obehagligt bra? Någon tänkte till och gjorde en film som alla borde se - den medvetandegör!
Och tack för länken :)

Unknown sa...

Det är så fruktansvärt trist att var sjuk, stackars dig.
Du har det bra med en katt som gillar sällskap, ser väldigt mysigt ut vid tangentbordet.
Sak kolla Eva film igen, hann ej igenom den här om dan.
Svar: Jag har kollat in Tony och ska följa honom för att se vad han har att bjuda på, tack för länk.
/Kiki