10 oktober 2009

Inspiration

fick jag igår av att titta igenom bilder från sommarens blomning.Inspirerad att gräva blev jag inte när jag läste om Annes garden, men inspirerad och glad blev jag över kreativiteten och modet att bjuda på sej själv. Ibland blir jag så trött på alla perfekta trädgårdar, "gardens", och alla perfekta hus och stugor, "cottage", "lantliv", "countrystile" osv. Jag gillar också att läsa reportage, titta på bilder och bli inspirerad av vackra hemmiljöer.

Men när vardagen, vilket är verkligheten, rullar på och man på fredagen sitter (eller som igår ligger) trött i soffan med en diskbänk utan en ledig cm., hallen full av väskor, kläder skor, köket fullt av veckans tidningar, reklam och annat papper samt en tvättstuga som alltid är i kaos.....då.....är det så inspirerande och befriande att se just det jag gjorde i går kväll.

Besök Anne du också!

4 kommentarer:

anne sa...

Tack snälla för länkandet!!! :)

Inte har jag svårt att bjuda på vår imperfektion (kan det heta så?), jag vill bara göra det hyfsat anonymt.

Att vår "Garden" ser ut som en krigszon just nu, och därmed värre än vanligt, beror på att grunden ska dräneras om.

Vi lever lantliv allt, inte den tillrättalagda 08-sorten, utan den i hus från 20-talet med inredning från 60-talet, stökig familj som jobb- och skolpendlar över halva Sörmland och grannens kossor som betar i vår hage. Mycket är skabbigt men en del också chict!;)

Kom gärna på besök igen!

anemonen sa...

VILKET VACKERT FOTO! Helt enkelt underbart snyggt. Hur i hela friden får man ett så skarpt och vackert foto? Naturligtvis är du en superduktig fotograf men inställningar och sådant?

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Stilrent,enkelt og veldig pent!

anemonen sa...

Tack för svar. Jag kan inte annat än berömma dig som fotograf. Talang har du helt klart. Du tar mycket vackra bilder, och visst får man experimentera. Jag gör det ibland. Hoppas jag blir lika duktig som du en dag.